La nova àrea del SOC es va posar en marxa el passat juliol per facilitar la tramitació de convocatòries de Formació Professional per a l’Ocupació (FPO)
L'Àrea d'Atenció a les Entitats és un nou servei del SOC que es va crear per atendre consultes i donar suport a les entitats durant la tramitació de les convocatòries de formació del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.
Entre els mesos de juliol i desembre de 2023, l’equip tècnic que forma part de l’àrea ja ha atès a 277 entitats.
En aquest període de temps, a més, ha gestionat un total de 2.005 consultes de les quals, totes elles han quedat resoltes.
Tutorial sobre GIA
El nou servei d’atenció va néixer des de l’Àrea d’Ocupació Juvenil i Qualificació Professional del SOC, que va detectar la necessitat d’assignar un equip específic de tècnics per oferir una bona atenció a les entitats.
En l’actualitat, el servei es centra, principalment, en solucionar les preguntes associades amb l'ús de l'aplicació GIA, que es fa servir en la gestió dels programes de l'àmbit de la Formació Professional per l'Ocupació (FPO): en concret, FOAP, Forma i Insereix, Treball als Barris i Treball i Formació.
En aquest sentit, l’àrea ha col·laborat amb l’Oficina de Certificació Professional per crear un vídeo-tutorial on s’explica, pas a pas, el procés que cal seguir per fer la inscripció al Registre d'entitats de formació professional del SOC, que està disponible al web.
Tipologia de consultes
A més d’atendre i resoldre les peticions de les entitats, garantir la traçabilitat de les consultes rebudes, avaluar l’atenció donada i treballar per la millora continua del servei son els objectius marcats per la nova àrea.
Sobre la tipologia de consultes, la majoria fan referència a correccions o inscripcions d’alumnat. En concret, un 55% corresponen a peticions de correccions d’errors de les accions formatives: és a dir, quan una entitat ha d’esmenar les hores o les unitats formatives de sessions antigues i amb alumnes posteriors. La segueixen les consultes sobre inscripcions (13%), que inclouen gestions com la immunització d'alumnat, simultaneïtat, exempcions d’un curs o d’un mòdul.
Altres consultes ateses han estat relacionades amb pràctiques, informació general o accessos a GIA, entre d’altres.
FOAP és el programa que ha generat més peticions de suport, suposant un 87% de les consultes rebudes per l'equip.
Contactar amb el servei
Les entitats interessades en rebre suport de l’Àrea d’Atenció a les Entitats poden trucar al telèfon gratuït: 900 924 009 (marcant el codi 6), de 8 a 20 h, de dilluns a divendres, (excepte els dies festius).
També poden escriure un correu electrònic a sau.tic@pautic.gencat.cat especificant “Suport funcional GIA” en el tema del missatge.
L’equip ha col·laborat amb l’Oficina de Certificació Professional per crear un vídeo-tutorial de l’aplicació GIA, per donar-se d’alta al Registre d'entitats de formació professional del SOC