En aquest apartat, trobareu altres documents d'avaluació no específics d'un programa o servei ocupacional, com és el cas dels informes del programa operatiu del Fons Social Europeu.
En aquest apartat, trobareu altres documents d'avaluació no específics d'un programa o servei ocupacional, com és el cas dels informes del programa operatiu del Fons Social Europeu.
Reempresa-SOC. 2017-2020. Obre en una nova finestra.
Entitat avaluadora: UAB
Data d’avaluació: Abril 2023
Resum: A través del programa Reempresa, el SOC, en col·laboració amb la Fundació Cecot Innovació (FCECOT), promou la compravenda d’empreses econòmicament viables perquè les persones demandants d’ocupació puguin optar per assumir un projecte d’emprenedoria prèviament engegat i minimitzar el risc assumit. El FCECOT proveeix les accions de formació, orientació i publicitat per fomentar aquestes transaccions, així com la borsa d’empreses candidates a ser traspassades.
L’anàlisi de regressió mostra que, actualment, no tenim un conjunt de variables suficient per predir la probabilitat de compra d’una empresa. A la llum dels resultats obtinguts, l’informe apunta que caldria replantejar el disseny per millorar-ne l’avaluabilitat, principalment a través de la sistematització i recollida d’indicadors provinents tant de les persones demandants com de les oferents, així com una aproximació qualitativa prèvia per mitjà d’entrevistes i grups de discussió.
Entitat avaluadora: Ivàlua
Data d’avaluació: Abril 2019
Resum: El Pla Operatiu 2014-2020 de la Generalitat de Catalunya s'estructura en tres eixos destinats a promoure la sostenibilitat i la qualitat de l’ocupació, la inclusió social i la lluita contra la pobresa, i l’educació i formació. Assoleix més del 80% de les fites per als indicadors financers i de productivitat, tot tenint present que, a data de tancament de l’avaluació, el programa continuava en execució. Les principals recomanacions que se n’extreuen són que cal avançar cap a la simplificació administrativa, implementar aplicacions informàtiques que possibilitin una recopilació adequada de les dades i elaborar un catàleg amb serveis no centrals del SOC.
Entitat avaluadora: Red2Red
Data d’avaluació: Maig 2017
Resum: L’informe conclou que el Programa Operatiu del FSE de la Generalitat de Catalunya ha esdevingut un instrument efectiu per afrontar els reptes de l’Estratègia Europea 2020. S’observa una coherència entre els diferents eixos i l’estratègia prevista, així com els resultats esperats. Tot i així, no es poden extreure conclusions rellevants sobre l’avenç en les fites plantejades en el Programa Operatiu perquè, a data de tancament de l’informe, encara es troba en fase d’execució, motiu pel qual només es disposa de dades parcials o no consolidades.
Entitat avaluadora: AQR-LAB/UB
Data d’avaluació: Novembre 2016
Resum: Atesa l’elevada proporció de joves NOEF (ni ocupats ni en processos d’educació o formació), que situa Espanya en una de les primeres posicions del rànquing europeu, s’han impulsat a Catalunya programes de Garantia Juvenil, seguint les directrius europees. L’objectiu d’aquests programes és que els joves rebin una oferta d’ocupació de qualitat, educació contínua, formació com a aprenent o un període de pràctiques en el termini de quatre mesos des de la finalització de l’educació formal o la situació de desocupació. L’informe analitza les característiques dels joves inscrits en el Registre de Garantia Juvenil i del col·lectiu NOEF, així com la seva participació en els programes impulsats pel SOC.
Avaluació de les polítiques actives d’ocupació a Catalunya. 2005. Obre en una nova finestra.
Entitat avaluadora: AQR-LAB/UB
Data d’avaluació: Juny 2008
Resum: L’informe parteix de la descripció de les diferents mesures i programes que conformen les polítiques d’ocupació i se centra en les accions que es van dur a terme durant el 2005. Posteriorment, presenta una anàlisi contrafactual (comparació de la situació dels participants amb la d’un grup de control de les mateixes característiques) per valorar l’efectivitat de les polítiques. En aquest sentit, es detecta un efecte positiu pels participants en les polítiques d’ocupació que varia en funció del territori: entre els 4 punts percentuals de benefici a Girona, i els 6,7 punts a Lleida.
A continuació, s’ofereix una visió de les polítiques d’ocupació arreu del territori europeu, posant després el focus a Espanya i Catalunya, i recull de forma sintètica els diferents sistemes d’avaluació. Per últim, es presenten els resultats detallats de l’avaluació i es proposa una bateria de recomanacions per millorar l’avaluació de les polítiques actives, com ara l’avaluació ex ante, per determinar prèviament l’eficiència o eficàcia d’un programa, iniciar el procés d’avaluació per programes d’avaluació reduïda, per escalar-los després a programes de major dimensió, o fer una selecció aleatòria dels participants que no estigui determinada per una característica observable dels individus, entre d’altres.