AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Durada i objectiu general
Durada: 240 hores
Objectiu:
Realitzar produccions audiovisuals virtuals 3D integrant escenaris virtuals mitjançant el programari Unreal Engine
Perfil de l'alumnat
- Realitzadors de televisió i cinema amb coneixements de programació
- Programadors de videojocs
- Persones expertes en la creació d'escenaris virtuals 2D/3D
- Assistents a la realització amb coneixements de programació
- Persones vinculades a la realització audiovisual amb coneixements de programació
Continguts
Mòdul 1
Denominació: Adaptació d'escenaris virtuals 3d amb Unreal Engine
Objectiu: Adaptar escenaris virtuals 3D mitjançant l'ús del programari Unreal Engine tenint en compte les característiques de la producció audiovisual i dels escenaris virtuals. Adaptar escenaris virtuals 3D mitjançant l'ús del programari Unreal Engine tenint en compte les característiques de la producció audiovisual i dels escenaris virtuals.
Durada: 120 hores
Continguts teoricopràctics:
Identificació i selecció dels diferents tipus dʼescenaris virtuals
-
Tipus d'escenaris: interiors o exteriors; Realistes o imaginaris
- Marketplace d'Unreal Engine: navegació, característiques i usos.
-
Escenaris preconfigurats disponibles a la plataforma Marketplace d'Unreal Engine.
- Anàlisi, valoració i selecció d'un o més dels escenaris disponibles.
Adaptació d'un escenari virtual 3D mitjançant Unreal Engine:
-
Adaptacions de modelatge: escala i orientació, general i de les parts; modelatge per obtenir la perspectiva i la posada en escena ideal per a la direcció i/o la adreça de fotografia.
- Adaptacions de texturitzat: en escenaris realistes o escenaris imaginaris.
-
Adaptació d'il·luminació: punts de llum virtuals i atmosfera lumínica.
- Gestió d'Assets: importació, manipulació i adaptació.
-
Ús de l'eina Quixel Mixer: textures a escenaris seleccionats prèviament, gestió dels assets, barreges i disseny de materials.
- Navegació i ús de les diferents finestres d'Unreal Engine: Viewports, World outliner, Place Actors, Content Browser, etc
Creació d'un escenari virtual animat de nivell bàsic amb els paràmetres següents:
-
Cambres virtuals: configuració, posició, rotació, distància focal…
- Efectes especials/virtuals: il·luminació especial, efectes atmosfèrics, foc, explosions, fum…
-
Blueprints predefinides i bàsiques.
Mòdul 2
Denominació: Realització audiovisual a escenaris virtuals 3d amb Unreal Engine
Objectiu: Desenvolupar i fer una producció audiovisual en un escenari virtual 3D amb el programa Unreal Engine d'acord amb les necessitats i directrius del rodatge.
Durada: 120 hores
Continguts teoricopràctics:
Configuració dels efectes virtuals de producció (VPX):
-
Comunicació amb els Media Components.
- Tracking: detecció de moviments de càmera i sincronització amb Unreal (Viu Pro Tacker).
-
Camera Sync: connectar el senyal de vídeo i altres components al programari de Unreal.
- Composició Backdrop (Chroma key o LED). Composició en temps real dins de Unreal Engine.
-
Gestió de colors: configurar l'espai de color a l'escena.
- Blueprints per a VPX: scripting, tipus i funcions.
Realització d'una producció audiovisual a un escenari 3D:
-
Planificació de rodatge.
- Posada en escena: Cinematografia, Attrezzo, Il·luminació (real i virtual).
-
Escenari 3D: modificació dels elements necessaris respecte a la configuració inicial al set de rodatge.
- Coordinació amb els diferents agents del rodatge: direcció de fotografia, tècnics/ques, operadors/es, etc. Rols al set-plató.
-
Solucions tècniques adaptades a noves directrius, imprevistos i/o problemes sorgits durant la realització.
- Assaig, enregistrament i exportació de l'escena final composta.
Acreditació
- Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.