Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Durada: 300 hores
Objectiu: Generar i desenvolupar representacions gràfiques 2D, models, animacions, espais i efectes 3D per a produccions audiovisuals i interactives a partir dels paràmetres indicats pel realitzat i/o director d'animació.
Perfil de l'alumnat
Juniors del sector del motion graphic amb coneixements amb After Effects i Cinema 4D.
Mòduls formatius
Mòdul 1 - Creació i desenvolupament de projectes multimèdia d'animació 2D analògica i digital
Objectiu: Dissenyar, crear i desenvolupar una animació 2D analògica i digital a partir dels paràmetres definits a la preproducció projecte multimèdia, seleccionant i organitzant els mitjans tècnics per a la seva creació i exportació.
Durada: 150 hores.
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques:
-
Identificació i selecció dels paràmetres del projecte per iniciar el procés creatiu:
- Tècniques d'animació a la història fins als nostres dies i l'era digital.
- Tècniques en visualització de vídeos: anàlisi, casos i exemples pràctics.
- Tendències estètiques i criteri de mercat.
- Procés Creatiu: Briefing / Brain Storm / Desenvolupament d’una idea.
- Story board i animatics / Styles referència / Styles animació i desenvolupament Moodboard .
-
Organització dels mitjans tècnics del projecte:
- Fluxos de treball a After Effects : organització, intercanvi de projectes...
- Material: carpetes del projecte i arxius.
- After Effects : nomenclatura de capes, precomposicions i collects .
- Mètodes de presentació a client: vídeos, presentacions, etc.
-
Identificació i anàlisi dels principis de l'animació digital:
- Tècniques d'animació a l'era digital.
- Dotar de personalitat els gràfics: principis bàsics de l'animació.
- Tipus de fotogrames clau i corbes d'animació en profunditat.
- Nuls com a ajudants a les animacions (Emparentaments).
- Treballar amb trajectòries (Orientació automàtica).
- Remapejaments de temps i introducció a animació amb expressions (Loop , time, cycle ...).
- Animació per intercalat d'imatges (quadre a quadre).
-
Disseny i creació d'una animació 2D:
- Animació tradicional i Stop Motion.
- Animació Vectorial mitjançant Capes de Forma.
- Animació de Textos.
- Introducció al treball amb Efectes i Scripts.
- Combinació de materials mitjançant Transparències i Maneres de Fusió (Avançat).
- Composició de Cromes per a muntatges en Postproducció.
- Exportació del projecte.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Maneig de propostes i alternatives amb l'objectiu de millorar resultats aportant valor, buscant la superació i la millora contínua en el disseny, la creació i el desenvolupament d'una animació 2D.
- Importància de la gestió de la informació i la selecció de fonts d'informació relativa al procés de disseny, creació i desenvolupament d'una animació 2D.
- Conscienciació de la importància d'una implicació correcta en l'equip per aconseguir el resultat esperat i evitar errors comuns en el procés de disseny, creació i desenvolupament d'una animació 2D.
- Millora de la comunicació amb els altres actors implicats en el projecte: dissenyadors i caps de projecte, entre d'altres, de manera que sigui clara, correcta i adequada a les característiques d'una animació 2D.
Mòdul 2 - Disseny, modelatge i animació 3D per a projectes enfocats a motion graphics
Objectiu: Dissenyar, crear i desenvolupar una animació 3D a partir dels paràmetres definits a la preproducció projecte, organitzant els mitjans tècnics per al seu desenvolupament, tenint en compte el treball en equip i enfocat a Motion Graphics .
Durada: 150 hores
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques
-
Identificació i selecció dels paràmetres del projecte 3D per iniciar el procés creatiu:
- Procés Creatiu: Briefing / Brain Storm / Desenvolupament de idea.
- Story board.
- Fluxos de treball: gestió del projecte col·laboratiu.
-
Disseny i creació d'un escenari 3D a After Effects d'acord amb les característiques del projecte:
- Propietats i ús de capes.
- Moviment dins de l’entorn.
- Treball amb càmeres i Parallax .
- Llums: tipus i propietats.
-
Creació de l'animació 3D a After Effects:
- Tracking de moviment.
- Correcció de color i Estils Visuals.
- Efectes Trapcode Suite.
- Correcció de color, film looks.
- Acabat final i exportació.
-
Creació de l'animació 3D al Cinema 4D:
- Entorn de treball.
- Modelat a través de Splines i vectors.
- Modelat Poligonal.
- Render, shading, materials i textures.
- Materials i propietats de les superfícies.
- Mapes i textures de creació.
- Il·luminació i càmeres.
- Animació 3D.
- MoGraph.
- Softbodies .
- Interconnectivitat amb After Effects.
-
Exportació del projecte 3D adaptant-lo al format que requereixi el mitjà de difusió:
- Renderitzat d'àudio i vídeo: característiques, còdecs …
- Tipus de format més utilitzats segons el mitjà de difusió: internet, TV, cinema, RRSS i altres.
Habilitats de gestió, personals i socials
- Maneig de propostes i alternatives amb l'objectiu de millorar resultats aportant valor, buscant la superació i la millora contínua en el disseny, la creació i el desenvolupament d'una animació 3D.
- Importància de la gestió de la informació i la selecció de fonts d'informació relativa al procés de disseny, creació i desenvolupament d'una animació 3D.
- Conscienciació de la importància d'una implicació correcta en l'equip per aconseguir el resultat esperat i evitar errors comuns en el procés de disseny, creació i desenvolupament d'una animació 3D.
- Millora de la comunicació amb els altres actors implicats en el projecte: dissenyadors i caps de projecte, entre d'altres, de manera que sigui clara, correcta i adequada a les característiques d'una animació 3D.
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.