Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Durada: 150 hores
Objectiu: Desenvolupar imatges que expliquin un determinat espai arquitectònic, emprant les eines que ofereix la simulació per ordinador.
Perfil de l'alumnat
Professionals relacionats amb l’arquitectura –arquitectes, delineants, interioristes, etc.– que necessitin reciclar-se i tenir una eina més en la recerca laboral de l'entorn.
Mòduls formatius
Mòdul 1
Denominació: Creació d'objectes i escenaris.
Objectiu: Modelar els objectes i les escenes d’un projecte de visualització arquitectònica incorporant la composició, la il·luminació i el texturitzat.
Durada: 90 hores
Continguts teoricopràctics:
-
La visualització arquitectònica.
- Referències. Anàlisi de imatges CGI (Computer Generated Image o renders) i fotografies.
- Flux de treball. Anàlisi sobre els aspectes que influeixen en la qualitat de la imatge CGI.
- Requeriments de l’ordinador per al correcte flux de treball. Anàlisi dels punts crítics.
- Organització d’arxius i gestió de carpetes per a visualització arquitectònica.
- El cost del render.
-
AutoCad
- Creació d’arxiu base per a modelar en 3ds Max.
- Creació d’arxiu base per a renderitzar en 3ds Max.
-
3ds MAX.
- Interfície.
- Vistes i modes de visualització.
- Barra d'eines, panells.
- Seleccions d'objectes i propietats.
- Transformacions d'objectes. Moure, rotar, escalar.
- Clonació d'objectes.
- Treball amb eixos i snaps.
- Configuració de l’espai de treball. Shortcuts, panells.
- Preferències. Configuració d'unitats.
- Agrupació i vinculació d'objectes.
- Creació de matrius d'objectes. Array.
- Workflow de 3ds Max no destructiu. Modifier stack.
- Settings Linear Workflow. Gamma.
- Formats no nadius de 3ds Max: Tipus d’importació des d’altres programes.
- Diferents tipus d’importació d’arxius des d’Autocad.
- Gestió de capes.
-
Requeriments teòrics per modelat 3D.
- Creació d’objectes 2D. Splines i text
- Edició d’objectes 2D. Edit Spline
- Creació de geometria 3D a través de modificadors i splines
- Flux de treball per modelat de façanes a través de splines
- Creació d’objectes 3D. Standard primitives i extended primitives
- Creació i edició d’objectes paramètrics
- Creació d’objectes compostos. Loft, conform, shape merge
- Creació de terrenys
- Us del modifier stack
- Modificació d’objectes 3D a través de modificadores de forma
- Operacions booleanes
- Edició d’objectes 3D. Edit poly
- Creació de geometria a través de modelat poligonal
- Eines de modelat poligonal
- Creació d’elements arquitectònics a través de modelat poligonal: Cuines, fusteria, façanes.
- Introducció al modelat poligonal orgànic.
-
Materials
- Creació i modificació de materials Vray. Aplicació a objectes.
- Tipus de materials i usos.
- Textures, mapes i canals.
- Creació i modificació de materials procedurals.
- Coordenades de mapatge UVW.
- Creació de biblioteca de materials.
- Vray displacement modifier per a simulació de geometria.
- Creació i modificació de textures en Photoshop.
- Modificació en Photoshop de textura repetitiva o amb vores desiguals per a la creació d’una textura sense juntes (seamless)
-
Composició.
- Funcionament de càmeres en el món real.
- Paràmetres òptics i de il·luminació.
- Composició de la imatge. Anàlisi dels aspectes a tenir en compte
- Creació i modificació de càmeres en 3ds Max.
- Efectes de càmera.
- Càmeres esfèriques per panorames i creació de tour virtual.
-
Il·luminació.
- Configuració d’escenes amb il·luminació natural.
- Vray sun i vray sky. Paràmetres
- Configuració d’escenes amb il·luminació artificial.
- Tipus de llums de Vray.
- Paràmetres llums.
- Tècniques d’il·luminació per escenes interiors i per escenes exteriors.
- Il·luminació geolocalitzada per a estudi solar.
- Vray Sun, Vray Sky.
- Configuració d’il·luminació HDRI (High Dynamic Range Image).
Mòdul 2
Denominació: Muntatges i animacions.
Objectiu: Realitzar fotomuntatges i animacions 3D en projectes de visualització arquitectònica augmentant la productivitat en el workflow de 3DMAX mitjançant scripts i plugins.
Durada: 35 hores
Continguts teoricopràctics:
-
Photomatching
- Tècniques i aplicacions del photomatching (fotomuntatge). Integració de 3D en fotografia.
- Camera Raw. Explicació. Ajustos de revelat. Correcció de lents.
- Camera match.
- Perspective match.
- Postproducció, integració i retall en Photoshop.
-
TIPS and TRICKS.
- Plugins i scripts per a l’augment de la productivitat.
- Plugins d’itoo software: Iniciació a Rail Clone Lite i Forest pack.
- Objectes proxy per a escenes complexes.
- Treball en equip. Referències externes.
- Propietats d’objectes i Vray properties.
-
Animació.
- Formats estàndard i còdecs de vídeo.
- Línia de temps. Keyframes. Recorreguts de càmeres.
- Tècniques de renderització per animació. Tipus d'arxius de renderitzat.
- Granges de render.
- Iniciació a la postproducció de vídeo amb Adobe After Effects.
- Importació d'arxius de render. Beauty pass i canals. Capes d'ajustament.
- Tipus d'exportació i renderitzat d'arxius per baixa resolució i alta resolució.
Mòdul 3
Denominació: Renderització i postproducció.
Objectiu: Establir el workflow de postproducció dels arxius de renderitzat, tenint en compte els factors que determinen la qualitat del procés render.
Durada: 25 hores
Continguts teoricopràctics:
-
Renderització.
- Propietats de render.
- Paràmetres generals de renderització de Vray. Optimització dels diferents paràmetres per a renders de baixa resolució i renders d'alta resolució.
- Global illumination.
- Ambient occlusion.
- Tipus d’arxius de renderitzat. Formats d’imatges per impressió i per web.
- Problemes més comuns a tenir en compte al renderitzar.
- Render elements. Preparació per a la postproducció.
- Renderització per a panorames.
-
Postproducció.
- Gestió de capes. Estils de capes. Modes de fusió de capes.
- Seleccions i transformacions.
- Eines més utilitzades.
- Utilització de Render Elements en Photoshop.
- Màscares i capes d’ajust.
- Correcció de color.
- Integració d’elements 2D. Persones, vegetació, entorn. Ajusts d’aquests elements.
- Desenfocament d’imatge. Z-depth i lens blur.
- Efectes finals. Ajusts de lluminositat i color. Efectes atmosfèrics. Final look.
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.