Objectiu general i durada
Objectiu: Dissenyar el pla de negoci d’una petita empresa o activitat professional amb l’objectiu de fer-la viable.
Durada: 80 hores
Perfil de l'alumnat
Persones amb un projecte professional d'autoocupació que cerquen orientació per fer-ho viable.
Mòduls formatius
Els continguts es corresponen amb les Unitats formatives UF1819 i UF1820 del certificat de professionalitat Creació i gestió de microempreses ADGD0210
Continguts teoricopràctics:
- Projecte i viabilitat del negoci o microempresa
- Constitució jurídica del petit negoci o microempresa.
- Classificació de les empreses.
- Tipus de societats mercantils més comunes en petits negocis o microempreses.
- La forma jurídica de societat: exigències legals, fiscals, responsabilitat enfront a tercers i capital social.
- L’elecció de la forma jurídica de la microempresa.
- Planificació i organització dels recursos en petits negocis o microempreses.
- Components bàsics d’una petita empresa.
- Sistemes: planificació, organització, informació i control.
- Recursos econòmics propis o aliens.
- Els processos interns i externs en la petita empresa o microempresa.
- L’estructura organitzativa de l’empresa.
- Decisions d’inversió en instal·lacions, equipaments i mitjans.
- Control de gestió del petit negoci o microempresa.
- Identificació d’àrees crítiques.
- Planificació economicofinancera previsional de l’activitat econòmica en petits negocis o microempreses.
- Característiques i funcions dels pressupostos
- El pressupost financer.
- Estructura, i models dels estats financers previsionals.
- Característiques de les principals magnituds comptables i masses patrimonials.
- Estructura i contingut bàsic dels estats financer-comptables previsionals i reals.
- Memòria.
- Rendibilitat i viabilitat del negoci o microempresa.
- Tipus d’equilibri patrimonial i els seus efectes en l’estabilitat dels petits negocis o microempresa.
- Instruments d’anàlisis: ràtio financeres, econòmiques i de rotació més importants.
- Rendibilitat de projectes d’inversió.
- Aplicacions ofimàtiques específiques de càlcul financer.
- Constitució jurídica del petit negoci o microempresa.
- Marketing i pla de negoci de la microempresa
- Estratègies de màrqueting en petits negocis o microempreses.
- Planificació de màrqueting.
- Determinació de la cartera de productes.
- Gestió estratègica de preus.
- Canals de comercialització.
- Comunicació e imatge de negoci.
- Estratègies de fidelització i gestió de clientes.
- Pla de negoci de la microempresa.
- Finalitat del Pla de Negoci.
- Previsió i planificació econòmica.
- La cerca de finançament.
- Presentació del pla de negoci i les seves fases.
- Instruments d’edició i presentació de la informació.
- Presentació i divulgació del Pla de Negoci a tercers.
- Estratègies de màrqueting en petits negocis o microempreses.
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.
Data d'actualització:
17.03.2022