AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Durada: 170 hores
Objectiu: Animar personatges 3D amb realisme i versemblança per a la seva incorporació a produccions audiovisuals i videojocs.
Perfil de l'alumnat
- Nivell acadèmic o de coneixements generals:
- Títol de Batxiller o equivalent. Així mateix, podran accedir els qui posseeixin un títol de Formació Professional de grau superior o un certificat de professionalitat de nivell
- Experiència professional o formació específica en l'àmbit professional de l'especialitat
Mòduls formatius
Mòdul 1
Denominació: L'animació 3D
Objectiu: Aplicar les tècniques d'animació i keyframing dins d'un programari de creació de gràfics i animació 3D, incorporant els mètodes de treball propis d'una producció.
Durada: 30 hores
Continguts teòric - pràctics:
- Tipus d'animació:
- Straight Animation o Animació
- Posi to Posat Animation o Animació de "Posats"
- El Mocap o Captació de moviment
- Integració de les diferents filosofies d'animació.
- Metodologia de Treball en una producció 3D
- La preproducció
- El Story Board
- Les Etiquetes d'animació.
- Els fulls d'estil.
- Tècniques d'animació en un programari per a la creació de gràfics i animació 3D. Interface i animació.
- Les corbes d'animació.
- Tècniques d'edició de els corbes d'animació. L'editor de corves
- El Graph Editor, el Dope Sheet i el Trax
Mòdul 2
Denominació: Animació tradicional aplicats al character animation.
Objectiu: Aplicar les tècniques necessàries per generar realisme i versemblança en un projecte d'animació 3D a partir dels principis de l'animació tradicional 2D.
Durada: 110 hores
Continguts teòric - pràctics:
- Anatomia del moviment
- El pes
- Aplicació dels principis de l'animació.
- "Esquaix & Stretch" o Estirar i encongir
- Anticipació
- "Staging" o Posada en Escena
- Acció directa o Posat a Posat
- "Slow In & Slow Out" o Entrades i Sortides lentes
- Arcs d'animació. Els Motion Trails
- Acció secundària
- Timing
- Exageració
- Dibuixos sòlids
- Personalitat o Aparença
- El LipSync o 0Sincronització Labial
- Acting
Mòdul 3
Denominació: Tècniques d'animació per a videojocs i el Motion Capture
Objectiu: Aplicar les principals tècniques d'animació per a videojocs i realitzar la captació de moviment.
Durada: 30 hores
Continguts teòric - pràctics:
- Animació per a videojocs:
- Idle Animation
- Walk Animation
- Run Animation
- Jump Animation
- Fight Animation
- Death Animation
- El Motion Capture
- Aplicació i neteja d'arxius de Motion Capture
- Importació i aplicació d'arxius.
- Edició d'arxius.
- Concatenació d'arxius.
Acreditació
- Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.