AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Duració: 280 hores
Objectiu general:
Realitzar projectes de matte painting utilitzant tècniques 2D i 3D en el procés de creació d’imatge sintètica, amb especial èmfasi en la narrativa.
Perfil de l'alumnat
Persones amb experiència en la il·lustració, vídeo, efectes especials, motion graphics que vulguin perfeccionar la tècnica del matte painting, i aconseguir efectes especials avançats.
Mòduls formatius
-
Mòdul 1
Denominació: Conceptualització i Matte Painting amb tècniques 2D.
Objectiu: Crear treballs de Matte Painting des de la seva concepció fins a la seva finalització, aplicant les claus de la narrativa audiovisual.
Durada: 85 hores
Continguts teoricopràctics:
- Tècniques bàsiques. Concepte i Narrativa usant l’esbós.
- L’esbós.
- Generalitats tècniques i flux de treball. Organització del projecte. Capes. Nomenclatura. Capes d’informació. Documents adjunts.
- L'espectador.
- Com fer que la narrativa funcioni.
- Els patrons de reconeixement visual. Realista versus creïble.
- Paleta de colors. La base de l’esbós a partir d’un fotograma de producció o localització.
- Narrativa: Llum i volum. L’atenció al detall. Color i temperatura.
- Correcció de color.
- Tècniques de Producció.
- Partida des de l’esbós. Recull de dades (fotografia).
- Proporcions i mida com a eines narratives. Coherència visual i narrativa.
- Producció. Organització del document.
- Profunditat de camp. Atmosfera. Detalls narratius.
- Retoc de color. Variants. Estudis de color i to.
- Retoc narratiu.
- Anàlisi de la tasca a realitzar.
- Identificació dels elements narratius necessaris.
- Casos d’estudi. Envelliment. Pas del temps. Destrucció. Canvis estacionals.
- Tècniques d’animació d’elements per Matte Painting.
- Utilització d’Adobe After Effects. Analogia amb Adobe Photoshop.
- Estructura d’un projecte amb After Effects. Composicions i capes.
- Animació i fotogrames clau. Elements animables.
- Preparació de documents per After Effects.
- Màscares. Màscares de capa. Traçats
- Filtres
- Noises
Mòdul 2
Denominació: Desenvolupament de Matte Painting amb tècniques de composició, projecció i 3D.
Objectiu: Aplicar les tècniques de modelat, escenografia i el rendering 3D en produccions amb Matte Painting.
Durada: 95 hores
Continguts teoricopràctics:
- La industria i les tècniques actuals. Programari de gama alta.
- Software 3D.
- Bàsic de treball e introducció al 3D al llarg del mòdul: Maxon Cinema 4D. Demostratives amb Isotropix Clarisse i Sidefx Houdini.
- Introducció al 3D amb Cinema 4D.
- Generalitats: El modelat. Poligonia. Corves. Normals.
- Modelat bàsic. Extrusions. Revolucions. Tubatges. Superficies de subdivisió i altres eines de modelat.
- Textures i materials.
- Escenografia i il·luminació.
- El render.
- Passades de render.
- Composició.
- Passades de Render a After Effects.
- Inserció d’elements 3D al vídeo.
- Motion tracking – Seguiment de càmera.
- Inserció d’elements narratius al vídeo.
- Passada de profunditat. El zBuffer.
- Càmera Mapping – La projecció de càmera.
- El Càmera Mapping i el seu ús en producció.
- Anàlisi de la feina. Possibilitats d’us.
- Selecció de fotogrames concrets per determinar amb precisió l’ús del Càmera Mapping.
- Píndoles i casos d'estudi. Demostratius.
Mòdul 3
Denominació: Fluxes de treball avançats
Objectiu: Planificar els procediments i el flux de treball de producció d’acord als estàndards de la indústria audiovisual.
Durada: 100 hores
Continguts teoricopràctics:
- Generalitats i bases de treball per abordar una producció complexa.
- La Planificació. Apropament i definició d'un projecte complexa.
- Aproximació als fluxos de treball comparatiu amb diferents softwares.
- Sistema modular i nodal de Houdini.
- Parametria i fluxos de treball no destructius
- Estructures de repetició. Ambients massius. Definició d'ambients i llibreries.
- Cinema 4D: sistemes de selecció- Àrees, polígons, punts. Definició de zones per aplicar a MoGraph.
- Us del mòdul MoGraph. Repeticions. Instàncies.
- Preparació de de «assets» per "Set dressing".
- «Kitbashing»
- Flux de treball amb Houdini (Digital Assets)
- Comunicació entre software: Alembic i USD com descriptors d'escena
- Bases de treball per estructures repetitives amb Isotropix Clarisse
- Clarisse com eina de producció i els seus fluxes de treball.
- Les estructures de repetició massives.
- Modelat per estructures arquitectòniques.
- Modelat per biomassa i biomes. Software especialitzat.
- Generació i disseny de terrenys
- Generació de terrenys. Mapes d’alçades.
- Treball de mapes de terreny a Photoshop. Generació d’alçades mitjançant gama de grisos. Capes. Generació de zones de textura.
- Noises per Terrenys. Acumulació de capes a Photoshop o altres programaris.
- Resolució del terreny. Poligonia. Subdivisions.
- Lookdev de Terrenys a Cinema 4D.
- Desenvolupament i disseny de terrenys en Houdini.
- Exportació dels terrenys en Clarisse. Vestit de terrenys en Clarisse.
- Generació d’ambients: atmosferes, cels i volumetria.
- Estudi d’ambients i la seva rellevància dins la narrativa.
- El render volumètric. Funcionament. Pros i contres.
- Núvols en C4D. Volumetries versus llums. Generació d’ambients de profunditat a Cinema 4D mitjançant diferents eines.
- Generació d’atmosferes i ambients a postproducció mitjançant el zBuffer.
- Volumetries a Isotropix Clarisse.
- Aproximació als sistemes volumètrics de Houdini. Usos dins la indústria. Casos demostratius amb Side FX Houdini.
- Composició i Matte Painting. Cas d’estudi avançat.
- Anàlisi del vídeo.
- Tracking de càmera.
- Esbós de producció i guionatge.
- Preparació dels actors (assets).
- Modelatge i/o texturitzat previ dels actors.
- Estructura de treball. Generalitats per el treball en equip.
- Estructura del sistema de fitxers. Organització.
- Preparació inicial del vídeo.
- Retoc del vídeo amb Càmera Mapping. Reconstrucció de zones per adequar els nous elements (reflexes, etc)
- Preparació del material de vídeo.
- Inserció dels actors.
- A Cinema 4D.
- A Isotropix Clarisse.
- Render per capes. Composició en After Effects.
- Retoc final de color.
- Tècniques bàsiques. Concepte i Narrativa usant l’esbós.
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.