AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Més informació:
Durada i objectiu general
Durada: 90 hores
Objectiu: Editar audiollibres tenint en compte el mercat de l’audiollibre, el seu mode de distribució, comercialització i promoció i la protecció de la propietat intel·lectual.
Perfil de l'alumnat
- Professionals de l'edició amb experiència i coneixements del món editorial.
Mòduls formatius
Mòdul 1
Denominació: La creació d’audiollibres
Objectiu: Valorar les creacions en format àudio atenent les característiques dels audiollibres, a les especificitats del mercat d’audiollibres, els models de negoci actuals i les tendències del mercat de l’audiollibre.
Durada: 22 hores
Continguts teoricopràctics:
1.1 Suports
1.2 Narració
1.3 Contingut
1.4 Escriptura per a audiollibres i audiosèries
1.5 Gèneres destacades
1.6 Podcasts
1.7 Models de negoci
1.8 Avantatges i desavantatges dels audiollibres:
Mòdul 2
Denominació: L’edició d’un audiollibre
Objectiu: Establir el procés d'edició d'audiollibres atenent les especificitats del format, tant si es tracta d’adaptacions d'un producte editorial previ com si són noves creacions.
Durada: 24 hores
Continguts teoricopràctics:
2.1 Durada de l'audiollibre
2.2 Tipologia de veus
2.3 Autor-narrador
2.4 Música, so i efectes sonors
2.5 Continguts addicionals o edició especial.
2.6 Metadades
2.7 Cobertes
2.8 Correcció
2.9 Establiment del PVP
2.10 Projectes d’audiollibres interns i externs
2.11 Desenvolupament d'esquemes per editar audiollibres
2.12 Programes de gravació
2.13 Contractació d’estudis
Mòdul 3
Denominació: marc jurídic dels audiollibres.
Objectiu: conèixer els aspectes jurídics rellevants en la redacció de contractes per a audiollibres i valorar les seves implicacions en el desenvolupament de cada projecte.
Durada: 24 hores
Continguts teoricopràctics:
3.1 Drets d’autor i traducció.
3.2 Modes de reproducció i drets d’autor
3.3 Altres drets de propietat intel·lectual
3.4 Diferències legislatives: dret continental i common law.
Mòdul 4
Objectiu: Definir un pla de distribució, comercialització i promoció d’audiollibres valorant el paper dels afegidors de podcasts, l’impacte de la campanya i la política de preus.
Durada: 20 hores
Continguts teoricopràctics:
4.1 Distribuïdores digitals
4.2 Afegidores de podcasts
4.3 Principals botigues d’audiollibres
4.4 Canals de venda unitària
4.5 Plataformes d’streaming
4.6 Venda directa editors
4.7 Iniciatives i campanyes de difusió.
4.8 Subscripció, preu dinàmic, “bundled” o per paquets, serialització, altres.
4.9 Biblioteques
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.