AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Durada: 50 hores
Objectiu: Adquirir els coneixements, destreses i habilitats necessàries per poder tutoritzar accions formatives en la modalitat de teleformació.
Perfil de l'alumnat
- Professionals amb amplis coneixements en el seu àmbit laboral que, disposant de la formació i experiència laboral per impartir formació presencial, volen adquirir o millorar la seva competència docent en l’àmbit de la formació online.
Es valorarà:
- Competència digital general
- Experiència docent
- Maneig d’eines TIC 2.0 aplicades a la formació
- Disposar els requisits necessaris per impartir certificats de professionalitat i cursos vinculats o inclosos al catàleg del SEPE
Mòduls formatius
MÒDUL DE FORMACIÓ 1: APRENENETAGE MITJANÇANT TELEFORMACIÓ I FIGURA DEL TUTOR-FORMADOR
DURACIÓ: 10 hores
OBJECTIU: Aplicar adequadament, a través de la plataforma de teleformació, els mètodes i estratègies tutorials durant el procés d'aprenentatge, i utilitzar les diferents eines de comunicació en línia.
CONTINGUTS:
Coneixements/Capacitats cognitives i pràctiques
- Distinció de les principals característiques de la teleformació
- Ús de les TIC en la formació. Internet
- Conceptualització i evolució de la teleformació
- Avantatges e inconvenients de la formació en línia
- Determinació de les condicions i l'organització de la formació en línia
- Plataformes de teleformació: tipus de plataformes
- Sistema tutorial
- Materials i suports didàctics
- Organització de la formació: ràtio tutor/alumnes; configuració de grups; temporalització i calendari, entre altres aspectes.
- Identificació dels rols dels tutors-formadors i de l'alumnat en teleformació
- Funcions i activitats del tutor-formador.
- Competències del tutor-formador.
- Habilitats de comunicació i motivació amb relació amb l'alumnat.
MÒDUL DE FORMACIÓ 2: EINES I ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES PER A L'APRENENTATGE EN TELEFORMACIÓ
OBJECTIU: Aplicar adequadament, a través de la plataforma de teleformació, els mètodes i estratègies tutorials durant el procés d'aprenentatge, i utilitzar les diferents eines de comunicació en línia
DURACIÓ: 30 hores
CONTINGUTS:
Coneixements/ Capacitats cognitives i pràctiques
- Utilització de la plataforma de teleformació
- Navegació bàsica
- Funcionalitats per a l'alumnat
- Funcionalitats per als tutors-formadors i gestors
- Ús de programes, eines i estratègies per tutoritzar a l'alumnat
- Eines de comunicació síncrona i asíncrona. Tipologia i utilitats
- Eines per al seguiment dels participants
- Habilitats de comunicació i motivació
- Desenvolupament de la programació didàctica en l'aprenentatge en línia
- Objectius a aconseguir
- Estructuració de la formació
- Combinació d'estratègies d'aprenentatge. Recursos i activitats
- Aplicació d'estratègies per a l'aprenentatge col·laboratiu en entorns virtuals
- Característiques d'aquestes estratègies. Avantatges i inconvenients
- Eines més utilitzades
- Paper del tutor-formador en aquest context
- Aplicació de la ludificació en teleformació com estratègia d'aprenentatge
- Conceptes claus de la ludificació en línia
- Tipus i característiques
- Estratègies per a la ludificació i aplicació pràctica
- Desenvolupament d'activitats d'aprenentatge en teleformació
- Finalitat i tipus d'activitats d'aprenentatge
- Planificació i elaboració de les activitats
- Suport tutorial, seguiment d'activitats i la seva relació amb l'avaluació continua
- Ús de les xarxes socials com l'estratègia d'aprenentatge
- Xarxes socials mes utilitzades i les seves característiques. Avantatges i inconvenients
- Cerca i comunicació de recursos didàctics en xarxes socials
- Criteris de selecció de recursos web
MÒDUL DE FORMACIÓ 3: AVALUACIÓ DE L'APRENENTATGE EN TELEFORMACIÓ
OBJECTIU: Aplicar adequadament els mètodes i instruments d'avaluació de l'aprenentatge en la modalitat de teleformació.
DURACIÓ: 10 hores
CONTINGUTS
Coneixements/Capacitats cognitives i pràctiques
- Avaluació de l'aprenentatge en teleformació
- Avaluació contínua i final dels resultats d'aprenentatge
- Planificació i temporalització de l'avaluació
- Factors clau en l'objectivitat, fiabilitat i validesa de l'avaluació
- Mètodes, instruments i eines per a l'avaluació de l'aprenentatge
- Tipologia de mètodes i instruments d'avaluació
- Avaluació d'activitats d'aprenentatge individuals i grupals
- Desenvolupament d'autoavaluacions. Qüestionaris d'autoavaluació
- Criteris d'avaluació
- Sistemes de correcció i puntuació
- Transmissió de resultats als participants
- Elaboració i consulta d'informes d'avaluació
- Informes d'avaluació individualitzats
- Actes d'avaluació
- Informes de qualificacions
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.