AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Durada: 50 hores
Objectiu: Aplicar el 3D com a suport al grafisme, el disseny i la il·lustració utilitzant les eines bàsiques de modelatge, texturitzat, il·luminació i animació amb Cinema 4D.
Perfil de l'alumnat
- Títol de batxillerat o equivalent, formació professional de grau superior o certificat de professionalitat de nivell 3
- Experiència professional en en l'àmbit del disseny gràfic o la il·lustració
Mòduls formatius
Mòdul 1
Denominació: Modelatge en Cinema 4D
Objectiu: Utilitzar els conceptes bàsics de treball en 3D amb Cinema 4D i els procediments de modelatge.
Durada: 20 hores
Continguts teoricopràctics:
- Primera Aproximació a Cinema 4D
- El flux de treball en 3D. consideracions generals
- La interfície i Principals dreceres de teclat
- Primitiva (objecte paramètric), Objecte poligonal, Splines i Textos
- Com treballar amb textos en Cinema 4D
- Ús de l'objecte extrusió
- Definir el nostre primer material en 3D
- Il·luminació bàsica
- Com crear una càmera
- Consideracions inicials sobre el render
- Modelatge poligonal en Cinema 4D
- Introducció a la modelització poligonal
- Sobre el modelatge SDS i el concepte de Topologia
- Treballar amb punts, arestes i cares d'objectes 3D
- Eines de Selecció especialitzades
- Ús de les eines de Extrudir i Extrudir Inner en Cinema 4D
- Eina Bevel
- El modelatge poligonal i les eines Line Cut i Bridge
- Eina Polygon Pen
- Altres eines de modelatge molt importants
- Modelatge amb Splines
- Introducció a la modelització amb Splines
- Creació d'Splines
- Com utilitzar l'objecte Extrudir
- Ús de l'objecte Lathe
- Treballar amb l'objecte Sweep
- Fer servir l'objecte Loft
- Modificadors més interessants
- Instance / Symmetry / Array / Spline Mask / Boolean / Connect
- Deformadors a Cinema 4D
- Què és un deformador
- Deformadors bàsics: Bend, Twist, Taper, Bulge, Shear
- Altres deformadors: desplaer, FFD i Spline Wrap
- Deformador Bevel
- Ús de Falloff amb els deformadors
Mòdul 2
Denominació: El Cinema 4D en la creació d'elements 3D
Objectiu: Fer servir Cinema 4D en totes les fases de la creació d'elements 3D.
Durada: 30 hores
Continguts teoricopràctics:
- L'ús dels materials en Cinema 4D
- Què és un material. consideracions inicials
- El color base. I el canal Diffusion (opcional)
- Superfícies brillants. canal Reflectance
- Superfícies rugoses. Canal d'Bump, Normal i Displacement
- Superfícies transparents. Canal de Transparència
- Entendre el canal Alpha
- Ús de Texture Tags: projeccions i UVs
- Ús dels Selection Tags
- Edició de UVs
- La il·luminació en la creació 3D
- Conceptes bàsics d'il·luminació en 3D
- Tipus de llums en Cinema 4D
- Tipus d'ombres en objectes 3D
- Entendre el Falloff en la il·luminació
- Il·luminació de tres punts
- Com utilitzar en Cinema 4D la llum volumètrica
- Introducció a la il·luminació global
- L'animació d'escenes 3D
- Conceptes bàsics d'animació
- La línia de temps: Keyframes i F-Curves. Ajust de corbes
- Mini-introducció a Xpresso
- El mòdul MoGraph en Cinema 4D
- Introducció a MoGraph
- Crear clons amb MoGraph
- Usar els Effectors de MoGraph
- Crear textos amb MoText
- Procés de renderitzat en Cinema 4D
- Principals ajustaments d'un render
- En què consisteix el render físic.
Acreditació
- Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.