Les persones que vulguin mantenir la seva inscripció han de fer la renovació de la demanda personalment mitjançant algun dels mitjans que el SOC posa a disposició de totes les persones inscrites:
- Per mitjà d'Internet, al web del SOC.
- Telefònicament, heu de trucar al 900 800 046.
- Presencialment, a l'Oficina de Treball (es recomana demanar cita prèvia al telèfon 900 800 046)
La renovació cal fer-la en la data que figura al document justificatiu d'inscripció (DARDO): normalment, cada 90 dies mentre es mantingui la situació d'alta de la demanda.
Pots obtenir el DARDO a través del tràmit “Obtenir documents relacionats amb la demanda d’ocupació” de l'apartat Tràmits per a les persones del web del SOC.
Per a més informació consultar les preguntes freqüents.
Les persones que vulguin mantenir la seva inscripció al SOC poden fer la renovació de la demanda en la data que consta en el seu DARDO, mitjançant qualsevol d'aquest mitjans:
- Per internet: pots renovar la demanda amb el PIN que apareix al DARDO mitjançant el tràmit de renovació que trobaràs al web del SOC. Aquesta és la forma més ràpida per efectuar aquest tràmit i la que es recomana utilitzar sempre que sigui possible.
- Telefònicament: has de trucar al telèfon del SOC 900 800 046. L'oficina comprovarà la identitat de la persona mitjançant una sèrie de preguntes, renovarà la demanda i us comunicarà la propera data de renovació. En el cas que el SOC disposi d'un correu electrònic teu prèviament validat, s’enviarà el DARDO per aquest mitjà. L'horari d'atenció telefònica és de 8 a 14h.
- De forma presencial: pots renovar la demanda de manera presencial a l'Oficina de Treball. Es recomana demanar cita prèvia en el telèfon gratuït del SOC: 900 800 046.
És la situació en què la persona deixa d’estar inscrita com a demandant d’ocupació i, per tant, ja no pot accedir als serveis ocupacionals que ofereix el SOC.
La baixa de la demanda es pot produir perquè la persona ho sol·licita o bé d’ofici, per alguna de les causes següents:
- Per no haver renovat la demanda en la data corresponent
- Per resolució administrativa
- Per sentència judicial
- Per pèrdua de la vigència de l’autorització administrativa en el cas de persones treballadores estrangeres no comunitàries
- Per col·locació informada per l’empresa a través de la comunicació d’un contracte de treball.
- Per alta a la Seguretat Social en el Règim Especial de Treballadors Autònoms
- Per alta a la Seguretat Social en el Règim General