Per accedir a l'aplicació, l'usuari principal s'ha d'identificar amb el CIF/NIF/NIE de l'empresa i amb la seva clau personal; mentre que l'usuari associat s'identifica amb el seu NIF/NIE i la seva clau personal. Totes les empreses autoritzades poden tenir a més d'un usuari principal i tants usuaris associats com vulguin.
Cal destacar que, en qualsevol procés de l’aplicació, les claus d’accés fan de signatura de la tramesa.
Hi ha tres maneres de comunicar els contractes, còpies bàsiques, pròrrogues, transformacions, crides, etc.
La comunicació d'una contractació s’ha de fer abans de 10 dies hàbils des de la data d'inici del contracte de treball. Transcorregut aquest període, tot i que l'aplicació de Contrat@ permet el registre, emet un missatge d'error on deixa constància que “la comunicació s’ha emès fora de termini”.
Tots els col·legiats professionals i empreses, que hagin estat autoritzats per actuar en nom de tercers, han de tenir la representació de les empreses en nom de les quals actuen, en el termes establerts a la llei. Els Serveis Públics d'Ocupació poden demanar aquesta representació en qualsevol moment.