Característiques i requisits
-
Qui pot sol·licitar ajuts per ERTO?
- Persones que siguin titulars de la prestació contributiva per desocupació del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), derivada d'un ERTO a causa de la Covid-19.
- Persones fixes-discontinues que cobrin una prestació extraordinària.
-
Quins requisits s’han de complir?
Per accedir a la inscripció les persones interessades han de complir els requisits següents:
- Tenir el domicili en un municipi de Catalunya.
- Estar en un ERTO actiu derivat de la Covid-19, amb suspensió total o parcial del contracte, i que aquest ERTO coincideixi almenys un dia en el període comprés entre l'1 i el 31 de maig de 2021.
- Que siguin titulars de la prestació contributiva per desocupació del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), o bé de la prestació extraordinària en el cas de fix-discontinu (l'article 9 del Reial decret llei 30/2020, de 29 de desembre), o tinguin pendent el reconeixement de la prestació per part del SEPE, derivat d'un ERTO dins del mateix període indicat.
- No tenir deutes tributàries ni amb la Seguretat Social (article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).
- Els requisits previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i altra normativa aplicable.
-
De quin import és l'ajut?
L'import atorgat variarà d'acord amb els dies que s’ha estat en situació d'un ERTO Covid-19, o segons el dies de reconeixement de la prestació extraordinària per a persones fixes discontínues durant el període de l'1 de gener al 31 de maig de 2021.
- D'1 a 90 dies: 600 euros
- 91 dies o més: 700 euros
-
Quan puc demanar l'ajut?
Pots presentar el formulari d'inscripció prèvia des de les 9 hores del dia 5 de juliol de 2021 fins les 15 hores del dia 15 de juliol de 2021.
- Si l'ERTO de la meva empresa no es deriva de la Covid-19 puc demanar l'ajut?
No, l'ERTO de l'empresa s'ha de derivar de les mesures preventives i de contenció adoptades per pal·liar la Covid-19.
- Amb un ERTO parcial tinc dret a l'ajut?
Sí. L'ajut s'adreça a persones amb bases reguladores de la prestació per desocupació i de la prestació extraordinària més baixes que han estat afectades per un ERTO, com a conseqüència de la suspensió total o parcial dels seus contractes de treball.
- Sóc fix-discontinu però no rebo prestació extraordinària, tinc dret a l'ajut?
No. La norma estableix que, per optar a l'ajut en el cas de fix-discontinu, has de rebre la prestació extraordinària (l'article 9 del Reial decret llei 30/2020, de 29 de desembre)
- Si he estat amb ERTO per Covid algun dia durant el mes de maig de 2021, però encara no he rebut la prestació ni reconeixement del SEPE, tinc dret a aquest ajut?
Sí. Si la empresa va estar en ERTO durant el mes de maig, tot i que no t'hagi reconegut la prestació contributiva per part del SEPE, quan aquest organisme la reconegui amb efectes retroactius, tindràs dret a l'ajut si has fet la inscripció prèvia.
- Com puc saber els dies que he estat en situació d’ERTO o he estat beneficiari/ària de la prestació extraordinària entre el període de l'1 de gener al 31 de maig de 2021?
Pots fer la consulta a la vostra empresa o bé consultar les dades de la vostra prestació a la pàgina web del SEPE.
- Si vaig sol·licitar l'ajut ERTO Covid-19 al mes de febrer de 2021 i he estat atorgat, puc sol·licitar l'ajut?
Pots fer la sol·licitud si compleixes amb els requisits d'aquest nou ajut, atès que no hi ha incompatibilitat.
- Si vaig sol·licitar l'ajut ERTO Covid-19 al mes de febrer de 2021 i no tinc encara una resolució, puc sol·licitar l'ajut?
Pots fer la sol·licitud si compleixes amb els requisits d'aquest nou ajut , ja que no hi ha incompatibilitat.
- Puc sol·licitar l'ajut malgrat no estar al corrent de les obligacions tributàries?
El formulari de sol·licitud inclou una declaració responsable on la persona sol·licitant ha de manifestar que es troba al corrent de les obligacions tributàries.
- Quan sabré si rebré l'ajut?
Una vegada es publiquin les bases i es resolgui la convocatòria, s'informarà a les persones perceptores de l'ajut.
- Qui s'inscriu primer té prioritat per cobrar l'ajut?
No. La prelació per ordre d'entrada en la inscripció prèvia no atorga preferència en l'atorgament de l'ajut.
Preguntes sobre l’idCAT
- Com puc obtenir l'idCAT Mòbil?
Pots fer el tràmit a través de la Seu Electrònica de la Generalitat de Catalunya: Alta a l'idCAT Mòbil, cal triar l'opció "Alta sense certificat" i clicar el botó "Comença".
- Què necessito per obtenir l'idCAT Mòbil?
Per sol·licitar una idCAT Mòbil has de disposar de:
- DNI o TIE.
- Targeta sanitària o MUFACE.
- Telèfon mòbil.
- No tinc cap certificat digital i he perdut la Targeta sanitària individual (TSI). Què he de fer?
Si has perdut la TSI, t'has d'adreçar al CAP que tens assignat i sol·licitar-ne un duplicat; en fer la sol·licitud et donaran un comprovant en el qual també podràs consultar el codi de barres. També pots sol·licitar un duplicat per telèfon al 061 Salut Respon.
- Puc obtenir l'idCAT Mòbil si tinc el DNI caducat?
Tots els documents que has d'aportar han d'estar vigents en el moment del registre. Si el DNI està caducat, l'idCAT Mòbil no es pot demanar per internet, cal demanar-lo presencialment i aportar el comprovant de la renovació. Consulta les oficines on donar-se d'alta de l'idCAT Mòbil.
Resolució de la sol·licitud
- He rebut un missatge SMS conforme la meva sol·licitud ha estat inadmesa, com puc presentar un recurs?
La resolució de l'ajut té en compte les dades facilitades en el formulari de preinscripció, que inclou la declaració responsable i ha estat signat electrònicament per la persona sol·licitant.
La sol·licitud ha estat inadmesa perquè has indicat que no compleixes amb el requisit de trobar-te en ERTO o no ets perceptor de la prestació extraordinària per a persones fixes discontínues al mes de maig de 2021, o perquè has informat d'un domicili de fora de Catalunya.
Contra aquesta resolució pots interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, mitjançant el tràmit de petició genèrica adreçada al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya.
Per presentar el recurs, cal fer ús de sistemes d'identificació o signatura digital (com ara l'idCAT o el DNIe, entre d'altres).
- Si no estic d'acord amb l'import atorgat, com puc fer una reclamació?
L'import atorgat s'ha determinat d'acord amb les dades facilitades en el formulari de preinscripció, que inclou la declaració responsable i ha estat signat electrònicament per la persona sol·licitant.
Si no estàs d’acord amb l'import atorgat a la resolució, pots interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació, mitjançant el tràmit de petició genèrica adreçada al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya.
Per presentar el recurs, cal fer ús de sistemes d'identificació o signatura digital (com ara l'idCAT o el DNIe, entre d'altres).
-
Vull presentar un recurs i no disposo del número d'expedient, com puc obtenir-lo?
El recurs d'alçada l'has de presentar mitjançant el tràmit de petició genèrica adreçada al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, signada per la persona sol·licitant. En aquest tràmit, no es requereix un número d'expedient. Es recomana indicar en el motiu de la petició la convocatòria pertinent de l'ajut ERTO (març o juliol de 2021) i, si escau, fer una petició per cadascuna de les convocatòries.
-
He presentat un recurs, quan sabré la resposta?
D'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini per resoldre un recurs d'alçada és de tres mesos. La persona sol·licitant rebrà una notificació quan es resolgui el seu recurs.
Resolució sol·licitud
- He rebut un missatge SMS conforme la meva sol·licitud ha estat inadmesa, com puc presentar un recurs?
La resolució de l’ajut té en compte les dades facilitades en el formulari de preinscripció que inclou la declaració responsable, i que ha estat signat electrònicament per la persona sol·licitant.
La sol·licitud ha estat inadmesa per informar a la sol·licitud que no s’acomplia alguns dels següents requisits:
- Trobar-se en ERTO al mes de maig del 2021
- Ser perceptor de la prestació extraordinària per a persones fixes discontínues al mes de maig de 2021
- Tenir domicili a Catalunya
Contra aquesta resolució, pots interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució: cal aportar la documentació que consideris oportuna mitjançant el tràmit habilitat.
En el cas que ja haguis presentat el recurs mitjançant una petició genèrica no cal tornar a fer el tràmit.
- Si no estic d’acord amb l’import atorgat, com puc fer una reclamació?
L’import atorgat s’ha determinat d’acord amb les dades facilitades en el formulari de preinscripció, que inclou la declaració responsable i ha estat signat electrònicament per la persona sol·licitant.
Si no estàs d’acord amb l’import atorgat a la resolució, pots interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, mitjançant el tràmit habilitat.
En el cas que ja haguis presentat el recurs mitjançant una petició genèrica, no cal tornar a fer el tràmit.
- Vull presentar un recurs i no disposo de número d’expedient, com puc obtenir-lo?
El recurs d’alçada l’has de presentar mitjançant el tràmit habilitat. Pots accedir a la teva Àrea Privada per obtenir el número d’expedient assignat un cop has rebut un correu electrònic amb l’avís: el tràmit es troba disponible a la vostra carpeta.
-
He presentat un recurs d’alçada, quan obtindré la resposta?
D’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini màxim per donar resposta és de tres mesos.
Requeriment de deute tributari
- He rebut un missatge SMS que informa que no he cobrat l'ajut perquè tinc deutes tributaris, què he de fer?
L’SMS rebut té caràcter informatiu per tal de donar a conèixer el motiu pel qual no s’ha resolt la sol·licitud.
Posteriorment rebràs un correu electrònic amb un avís que indica la notificació d’un requeriment de documentació. Podràs accedir al requeriment i adjuntar la documentació requerida mitjançant el tràmit habilitat.
Aquest requeriment indicarà el número del teu expedient, la documentació a aportar per acreditar que estàs al corrent de les obligacions tributàries i el termini per lliurar-la telemàticament.
-
Puc agilitzar la resposta al requeriment?
L’acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries l'has de realitzar en el moment que s’hagi notificat el requeriment de la documentació, mitjançant el tràmit habilitat i en el termini informat.
Qualsevol altre procediment o mitjà utilitzat a l’hora de lliurar la documentació no serà tingut en compte. -
Com puc informar-me de quin és el deute tributari que s’indica al missatge SMS?
Si has rebut l’SMS que informa d’un deute tributari, això indica que l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) o l’Agència Tributària Catalana (ATC) tenen constància d’algun deute o declaració pendent. Si escau, caldrà que t'informis en aquests organismes de la situació respecte a les obligacions tributàries de la persona sol·licitant.