Cal tenir en compte que la gestió, tramitació i aprovació (o denegació) de les prestacions, subsidis i ajuts per desocupació correspon al Servicio de Empleo Público Estatal (SEPE). Tota la informació actualitzada la trobareu al web d'aquest organisme.
No obstant això, us oferim informació general sobre aquest tràmit d'acord amb la informació de la pàgina web del SEPE.
- Com puc fer gestions relacionades amb la meva prestació d'atur vinculada a un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO)?
- Com puc resoldre els meus dubtes pel fet d'estar afectat/da per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO)?
- Com puc fer les gestions relacionades amb la meva prestació d'atur NO vinculada a un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO)?
- Estic en un ERTO però no he cobrat encara, què puc fer?
- Què faig si ha passat el termini de sol·licitud de la meva prestació?
- Com puc accedir al subsidi per a persones treballadores de la llar o al subsidi excepcional per finalització del contracte temporal?
- Com puc contactar amb el Servicio de Empleo Público Estatal (SEPE)?
- Com puc consultar la meva prestació?
- Necessito comunicar al SEPE el meu número de compte bancari. Necessito fer altres sol·licituds al SEPE sobre prestacions.
- Necessito l'expedició de certificats del SEPE a causa de la situació derivada de la Covid-19. Què he de fer?
Com puc fer gestions relacionades amb la meva prestació d'atur vinculada a un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO)?
Cal tenir en compte que la gestió, la tramitació i l'aprovació (o denegació) de les prestacions, subsidis i ajuts per desocupació correspon al Servicio de Empleo Público Estatal, SEPE.
Les persones afectades per un ERTO no han de presentar la sol·licitud de prestació per desocupació. L'empresa s'encarregarà de fer-ho quan l'ERTO s'aprovi.
Si esteu afectats por un ERTO, NO presenteu la sol·licitud, ni sol·liciteu cita prèvia. La utilització indeguda d'aquests canals dificulta l'atenció i la prestació del servei.
Com puc resoldre els meus dubtes pel fet d'estar afectat/da per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO)?
Cal tenir en compte que la gestió, la tramitació i l'aprovació (o denegació) de les prestacions, subsidis i ajuts per desocupació correspon al Servicio de Empleo Público Estatal (SEPE).
Per a consultes relacionades amb els Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) us heu d'adreçar al SEPE, mitjançant el seu contacte telefònic o, si ho preferiu, el tràmit d'atenció en línia.
Així mateix, podeu consultar la informació actualitzada del SEPE en relació amb les prestacions i l’actual situació sanitària.
Com puc fer les gestions relacionades amb la meva prestació d'atur NO vinculada a un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO)?
Cal tenir en compte que la gestió, la tramitació i l'aprovació (o denegació) de les prestacions, subsidis i ajuts per desocupació correspon al Servicio de Empleo Público Estatal (SEPE).
Si necessiteu tramitar una prestació per atur NO motivada per un ERTO, podeu fer-ho amb ajuda de la informació que trobareu a l'apartat del web del SEPE: “Si se encuentra en situación de desempleo no motivada por un ERTE”.
Si us plau, llegiu atentament la informació d'aquest apartat.
Estic en un ERTO però no he cobrat encara, què puc fer?
Al web del SEPE pot consultar la següent informació: “¿Qué causas pueden motivar un retraso en el reconocimiento de un ERTE y cómo se pueden subsanar?”.
Què faig si ha passat el termini de sol·licitud de la meva prestació?
Pot consultar l'apartat "Sol·licitud de prestacions" de la pàgina web del SEPE.
Com puc accedir al subsidi per a persones treballadores de la llar o al subsidi excepcional per finalització del contracte temporal?
Trobareu la informació relacionada amb subsidi extraordinari per a persones treballadores de la llar a la pàgina web del SEPE.
Com puc contactar amb el Servicio de Empleo Público Estatal (SEPE)?
Abans de contactar, us recomanem que llegiu atentament la informació que el SEPE ha posat a disposició de les persones i de les empreses.
Si ho necessiteu, podeu contactar amb el SEPE en els telèfons següents:
- 919 267 970: Cita prèvia (imprescindible per l'atenció presencial)
-
912 738 383: Informació general
Com puc consultar la meva prestació?
Podreu fer la consulta sobre la vostra prestació en el tràmit habilitat del web del SEPE.
Si no disposeu de certificat o DNI electrònic, o usuari cl@ve, podeu accedir mitjançant l'apartat “Pin telèfon mòbil”: es mostrarà una pantalla on haureu d’informar les dades que demanen. Un cop fet això, podreu veure la quantia i la durada de la vostra prestació, si aquesta ha estat ja reconeguda.
Necessito comunicar al SEPE el meu número de compte bancari. Necessito fer altres sol·licituds al SEPE sobre prestacions.
Cal tenir en compte que la gestió, la tramitació i l'aprovació (o denegació) de les prestacions, subsidis i ajuts per desocupació correspon al Servicio de Empleo Público Estatal, SEPE.
Trobareu informació sobre les sol·licituds que podeu fer mitjançant el tràmit en línia del SEPE.
Necessito l'expedició de certificats del SEPE a causa de la situació derivada de la Covid-19. Què he de fer?
Trobareu aquesta informació en l'apartat "Obtenció de certificats" de la pàgina web del SEPE.