AVÍS: Consulteu la pàgina general de cursos del CIFO l'Hospitalet per saber en quines dates i modalitat està programat aquest curs. Si us interessa participar-hi, la inscripció al procés de selecció s'ha de realitzar a través de cifo virtual.
Destaquem
Durada i objectiu general
Durada: 150 hores
Objectiu: Desenvolupar escenes 3D amb el programari Cinema 4D, incloent material audiovisual, afegint l'animació, il·luminació i render per a la generació de projectes de motion graphics 3D per a la seva posterior edició en programari de producció audiovisual.
Perfil de l'alumnat
Professionals del disseny, la il·lustració o creatius en general que vulguin introduir-se en el món del 3D i animació en general, i del Motion Graphics en particular amb cinema 4D.
Mòduls formatius
Mòdul 1
Denominació: Generació i tractament dels objectes i elements.
Objectiu: Establir un projecte audiovisual per posteriorment generar i tractar objectes i elements mitjançant l'ús de Cinema 4D.
Durada: 40 hores
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques:
- Preparació del projecte:
- Idea original i descripció.
- Briefing creatiu i tècnic.
- Tractament de la informació.
- Mood Board, Visual Board i Look and Feel
- Guió del projecte i seguiment
- Recursos tècnics i humans
- Pressupost bàsic de producció.
- Ús de Cinema 4D:
- Estructura general de l'aplicació.
- Sistema de finestres i gestors.
- Layouts i preferències de treball (personalització d'Interface).
- Paletes i configuracions principals (personalització d'eines).
- Gestió de continguts i asets.
- Plugins gratuïts essencials.
- Link amb elements externs
- Generació d'objectes i elements:
- Referències i plans dièdrics.
- Splines i traçats.
- Importació d'arxius illustrator i traçats amb Vector Import.
- Modelatge dinàmic d'objectes.
- Estructura de modelatge amb primitives, nurbs i simetries.
- Modelatge poligonal i box modelling.
- Deformadors de geometries.
- Generadors, operadors i modificadors.
- Geometria amb Metaballs.
- Geometries amb vòxels.
- Volume Mesher i Volume Builder.
- Modificacions de geometria amb Efectors i Fields.
- Retopologia dinàmica amb Remesh.
Mòdul 2
Denominació: Shading, materials i il·luminació.
Objectiu: Completar el desenvolupament de l'objecte o element d'acord amb la gestió d'ombres, materials, textures i il·luminació del projecte.
Durada: 40 hores
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques:
- Gestió de materials i textures:
- Sistema de materials Estàndard de Cinema 4D.
- Materials i mapatge de geometries
- Sistema de materials Redshift Renderer
- Redshift node (materials i mapatge de geometries)
- Shaders i materials multicapa
- Mapatge avançat (generació i gestió d'UV Maps)
- Models i escenes per il·luminació tradicional.
- Gestió d'il·luminació i ombres d'escenes:
- Tipus de llums Estàndard.
- Il·luminació tradicional i avançada (IES, IG, HDRI).
- Tipus de llums Redshift.
- Il·luminació amb materials.
- Il·luminació de l'escena.
Mòdul 3
Denominació: Composició i animació d'objectes i escenaris.
Objectiu: Desenvolupar la composició i animació d'objectes i escenaris en Cinema 4D d'acord amb el projecte establert.
Durada: 40 hores
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques:
- Composició d'objectes i escenaris:
- Principis.
- Objectes, generadors i modificadors (animació bàsica).
- Timeline, keyframe, corbes i Motionclips.
- Point Level Animation i PoseMorph.
- Mograph.
- Clonats paramètrics.
- Mograph Cloners, Efectors i fields.
- Objectes Mograph (Matrix, Voronoi Fracture, Tracer, PoliFX…).
- Dynamic Place Object.
- Animació d'objectes i escenaris:
- Simulacions dinàmiques amb bullet tags i amb Cloth i Colliders.
- MoDynamics, RigidBody, Softbody, Colliders.
- Cloth, Cloth Surface i Colliders.
- Articles (Animació i efectes).
- Forces i dinàmiques.
- Simulació de foc, fum i fluids amb Pyro i Fuel.
- Caixets de dinàmiques i exportació alembic.
- Motors i Connectors.
- Cambres estàndard C4D i Cambra Redshift
- Cambra (configuració) i render físic.
- Depth of Field Standard, Redshift Depth of Field i bokeh.
- Cambra i integració 3D amb imatge real (calibratge).
- Cambra Rig.
- Tags d'animació.
- Cambra paramètrica (configuració).
- Cambres i paràmetres amb Camera Morph.
- Motion Tracker integració 3D amb vídeo.
Mòdul 4
Denominació: Processament i exportació de la informació.
Objectiu: Processar i exportar la informació del projecte per a l'edició posterior del producte audiovisual.
Durada: 30 hores
Coneixements / Capacitats cognitives i pràctiques:
- Renderització de continguts per al processat de la informació:
- Motors de render en C4D.
- Algoritmes i motors de render natius.
- Render avançat GI.
- Render físic.
- Render multicapa natiu.
- Render amb Redshift.
- Render progressiu vs bucket render.
- Render multicapa amb Redshift AOV.
- Redshift Post Effects.
- Exportació final per a l'edició:
- Export multilayer i AOV per edició.
- Material per edició de vídeo (preparació).
- Import de renders en programari d'edició de vídeo.
Acreditació
Diploma acreditatiu expedit pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.